På denne side kan du finde alle mine bøger, artikler og bogkapitler. Jeg har gjort så meget som muligt frit tilgængeligt.
Ved hver publikation findes et link, som giver gratis adgang til at læse hele eller dele af teksten.
Bog
Farkas, J. & Schou, J. (2023). Post-Truth, Fake News and Democracy: Mapping the Politics of Falsehood (2nd ed.). Routledge. (Læs første kapitel / Mere info om bogen).
Ph.d.-afhandling
Farkas, J. (2023). This is Not Real News: Discursive Struggles over Fake News, Journalism, and Democracy. Malmö University Press. (Læs afhandlingen)
Forskningsartikler
Farkas, J. & Schousboe, S. (2024). Facts, values, and the epistemic authority of journalism: How journalists use and define the terms fake news, junk news, misinformation, and disinformation. Nordicom Review, 45(1): 137-157. (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J. (2023). Fake News in Metajournalistic Discourse. Journalism Studies, 24(4): 423-441. (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Altay, S., Berriche, M., Heuer, H., Farkas, J., & Rathje, S. (2023). A survey of expert views on misinformation: Definitions, determinants, solutions, and future of the field. Harvard Kennedy School (HKS) Misinformation Review, 4(4). (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J. (2023). Discourse Analysis in Journalism Studies. Journalistica, 17(1): 1-5 (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J. (2023). News on Fake News: Logics of Media Discourses on Disinformation. Journal of Language and Politics. 22(1): 1–21. (Læs pre-print / Udgivet artikel).
Matamoros-Fernández, A. & Farkas, J. (2021). Racism, Hate Speech, and Social Media: A Systematic Review and Critique. Television & New Media, 22(2): 205-224 (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Farkas. J. & Neumayer, C. (2020). Mimicking news: How the credibility of an established tabloid is used when disseminating racism, Nordicom Review, 41(1) (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Bastos, M. & Farkas, J. (2019). Donald Trump is my President!” The Internet Research Agency Propaganda Machine, Social Media + Society, 5(3). (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J. & Schou, J. (2018). Fake news as a floating signifier: Hegemony, antagonism and the politics of falsehood, Javnost – The Public, 25(3): 298-314 (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J., Schou, J., & Neumayer, C. (2018b). Platformed Antagonism: Racist discourses on fake Muslim Facebook pages<, Critical Discourse Studies, 15(5): 463-480 (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J., Schou, J., & Neumayer, C. (2018a). Cloaked Facebook Pages: Exploring Fake Islamist Propaganda in Social Media, New Media & Society, 20(5): 1850-1867 (Læs pre-print / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J. & Schwartz, S. A. (2018). Please Like, Comment and Share our Campaign! How Social Media Managers for Danish Political Parties Perceive User-Generated Content. Nordicom Review, 39(2): 19-33 (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J. & Neumayer, C. (2017). Stop Fake Hate Profiles on Facebook’: Challenges for crowdsourced activism on social media, First Monday, 22(9) (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Schou, J. & Farkas, J. (2016). Algorithms, Interfaces, and the Circulation of Information: Interrogating the Epistemological Challenges of Facebook. KOME − An International Journal of Pure Communication Inquiry, 4(1): 36-49. DOI: 10.17646/KOME.2016.13 (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Schou, J., Farkas, J. & Hjelholt, M. (2015). The Double Conditioning of Political Participation: Grassroots Politics on Facebook. Conjunctions. Transdisciplinary Journal of Cultural Participation, 2(2): 29-47. DOI: 10.7146/tjcp.v2i2.22921 (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Bogkapitler
Farkas, J. & Xia, Y. (2023). Unpacking Disinformation as Social Media Discourse, In M. KhosraviNik (Ed.), Social Media and Society: Integrating the Digital with the Social in Digital Discourse (pp. 107–126). John Benjamins Publishing Company (Læs artikel).
Farkas, J. & Schou, J. (2020). Post-Truth Discourses and their Limits: A Democratic Crisis?, In G. Terzis, D. Kloza, E. Kużelewska & D. Trottier (Eds.), Disinformation and Digital Media as a Challenge for Democracy (pp. 103-126). Intersentia. DOI: 10.1017/9781839700422.008 (Læs pre-print / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J. (2020). A Case Against the Post-Truth Era: Revisiting Mouffe’s Critique of Consensus-Based Democracy. In M. Zimdars & K. McLeod (Eds.), Fake news: Understanding Media and Misinformation in the Digital Age (pp. 45–53). MIT Press. (Læs pre-print / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J. & Neumayer, C. (2020). Disguised propaganda from digital to social media. In J. Hunsinger, L. Klastrup & M. M. Allen (Eds.), Second International Handbook of Internet Research (pp. 707-723). Springer. DOI: 10.1007/978-94-024-1555-1_33 (Læs pre-print / Udgivers hjemmeside).
Essays
Farkas, J. (2024). Tech-giganternes trussel mod det monitorerende demokrati. Magtudredningen 2.0 (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Farkas, J. (2019). Disguised Propaganda On Social Media: Addressing Democratic Dangers And Solutions. Brown Journal of World Affairs, 25(1) (Læs artikel / Udgivers hjemmeside).
Konference-proceedings
Farkas, J. & Bastos, M. (2018). IRA Propaganda on Twitter: Stoking Antagonism and Tweeting Local News. Proceedings of the 9th Annual International Conference on Social Media and Society. DOI: 10.1145/3217804.3217929
Boganmeldelser
Farkas, J. (2020). Book Review: Digital Citizenship in a Datafied Society by Arne Hintz, Lina Dencik & Karin Wahl-Jørgensen..Communications: The European Journal of Communication Research. DOI: 10.1515/commun-2020-2086
Farkas, J. (2018). Book Review: The Ambivalent Internet: Mischief, Oddity, and Antagonism Online by Whitney Phillips and Ryan M. Milner. Journalism & Mass Communication Quarterly. DOI: 10.1177/1077699018819432
Se konferencepræstentationer under aktiviteter.